לקראת הפגנת התמיכה בחוק לפיו מי שיצרוך שירותי זנות ייאסר למשך שישה חודשים

nrg

4.2.12

אריק בנדר

המטה למאבק בסחר בנשים יקיים מחר (א’) הפגנה מול משכן הכנסת לתמיכה בהצעת החוק אותה יזמה ח”כ אורית זוארץ (קדימה), לפיה צריכת שירותי זנות תיחשב לעבירה פלילית שדינה שישה חודשי מאסר.

לקראת ההפגנה התפרסמו נתונים מדאיגים על תעשיית הזנות בישראל נחשבת ל”עסק משגשג” המגלגל לפחות 2.4 מיליארד שקלים בשנה. מהנתונים עולה כי בישראל עוסקים בזנות כ-15 אלף איש, מרביתן נשים, שליש מתוכם נערים ונערות מתחת לגיל 18.

עוד עולה מהפרטים, כי לפחות 90% מהנשים העוסקות בזנות נשלטות ע”י סרסורים ו-55% מהן יעברו אונס במהלך עבודתן. הגיל הממוצע לעיסוק במקצוע הזנות הוא 14, והגיל הממוצע שבו מתות נשים העוסקות בזנות הוא 34.

לפני המאסר – סדנאות הדרכה

ההפגנה תיערך במקביל בירושלים, וושינגטון וניו יורק, לציון תחילתו של הקמפיין הבינלאומי למען הטלת אחריות פלילית על צרכני שירותי זנות. בהפגנה ישאו דברים ח”כ זוארץ ועורכת הדין גילי ורון המנהלת את מטה המאבק.

הצעת החוק החדשה מציעה להפליל לקוחות שצורכים שירותי זנות ולהטיל עליהם עונש של עד חצי שנת מאסר. יחד עם זאת, לקוחות אשר תהיה זו עבירתם הראשונה, יעברו סדנאות הדרכה, שבהן ישמעו הרצאות של נשים שעסקו בעבר בזנות.

חוק דומה עבר לאחרונה גם בצרפת ובמדינות סקנדינביה והביא לירידה של 51% בזנות רחוב. זאת בעוד לגליזציה של זנות בהולנד, גרמניה ואוסטרליה הביאה לעליה בזנות ובעקבותיה עלה הסחר בנשים ובזנות של קטינים.

Speak Your Mind

*