”פרוייקט חדש – ’’אברה

עמותת עצו”ם החלה בימים אלו בפרויקט חדש בקרב אסירי ציון יוצאי אתיופיה ובני נוער, הנקרא “אברה” (“להאיר” באמהרית). פרויקט “אברה” נועד להפגיש בין בני נוער לבין אסירי ציון ופעילי עלייה יוצאי אתיופיה, על מנת לשפוך אור על סיפוריהם של הפעילים באמצעות תכנית חינוכית חוויתית וייחודית. מטרת הפרויקט היא מתן אפשרות לאסירי הציון לספר את סיפורם ולזכות בהכרה ובכבוד להם הם ראויים, ובמקביל להעניק לצעירים הזדמנות להיחשף לסיפורי גבורה, להכיר את הפעילים באופן אישי ולעסוק בהנצחת הסיפורים.

במסגרת הפרויקט ייפגשו כ-18 תלמידי כיתות י”א-י”ב שנבחרו בקפידה מבתי ספר בבאר שבע,  עם אסירי ציון יוצאי אתיופיה הגרים בבאר שבע ובסביבתה.

התכנית כוללת מפגשים קבוצתיים של התלמידים במטרה להכשיר אותם למפגשים עם אסירי הציון. המפגשים הקבוצתיים כוללים הכרת האוכלוסייה, הכנה לעריכת ראיונות עם אסירי הציון ועיבוד של החוויות לאורך התכנית כולה. המפגשים הקבוצתיים יתקיימו במכללה האקדמית ע”ש קיי בבאר שבע ויועברו בעזרתו של יורם פרץ, מרצה ותיק בתחום האמנות והצילום, העוסק בתחום של מדיה ככלי להעצמה חברתית.

במהלך התכנית, תתחלק הקבוצה לצוותים של 3-4 תלמידים, כאשר כל צוות יצור קשר עם אסיר ציון אחד ויקיים מספר מפגשים עימו. המפגשים יתקיימו בבתיהם של אסירי הציון במטרה ליצור אוירה אישית ולאפשר היכרות ישירה בין משתתפי התכנית. במסגרת המפגשים, יצולמו ראיונות שיערכו התלמידים עם אסירי הציון. צילומים אלו יועבדו לסרטונים קצרים אודות סיפורי הגבורה וחשיפתם בפני בני הנוער המשתתפים. הפקה זו תעשה על ידי דוד גברו, במאי וצלם מקצועי, העומד בראש הסינמטק בנתיבות. דוד, אשר עלה מאתיופיה בגיל צעיר, מזדהה עם ערכי הפרוייקט ובעל ניסיון עשיר בתחום.

הפקת הסרטונים עשויה להרחיב את המודעות בחברה הישראלית לפועלם של אסירי ציון ופעילי עליה יוצאי אתיופיה. חשיפת הסיפורים בפרויקט זה נבחרה להיעשות על ידי בני נוער, כדי לתת מקום לנקודת מבטם ולהבנותיהם הייחודיות, ולאפשר מפגש בין-דורי עשיר בעל תפוקות הדדיות.

Speak Your Mind

*