מכתב מהרב לוי לאור: הצטרפו אלינו למאבק באלוהים

חברים יקרים,

לפני מספר שנים לא הייתי מודע שתעשיית המין לא רק שקיימת בישראל, אלא גם מהווה תעשייה שוקקת. היא מכניסה לכלכלה הישראלית עד שלושת רבעי מיליארד דולר לשנה. לא הייתי מודע לכך ש-3,200 נשים, רבות מהן יתומות, כולן עניות, נסחרות וחוצות את גבולות ישראל כל שנה. לא הייתי מודע לכך שתמורת כמה אלפי דולרים יכולתי לקנות אשה או נערה ולמכור את גופה לשימוש או להתעללות של אחרים, כראות עיניהם. לא הייתי מודע לכך שלמרות שלישראל יש חקיקה חזקה נגד עבדות מין וסחר בנשים, חוקים אלה לרוב לא נאכפים.

לפני מספר שנים לא הייתי מודע למציאות עבדות המין בישראל, וגרוע מכך – לא עשיתי כלום בעניין. ואז ישבתי לשתות כוס קפה עם האדם הלא נכון. כדאי מאד להיזהר עם מי שותים קפה. בלי הרבה הקדמות נעשיתי מודע. מישהי הכריחה אותי להכיר בהימצאות בישראל של תעשיה כל כך מעוותת שהיא חותרת נגד יכולת הקיום של חברה צודקת. היא נתנה לי את המידע הזה, והשאירה אותי עם שאלות קשות לגבי מה לעשות בעניין.

יש הרבה סיבות לאי-עשייה. שמעתי את כמעט כולם.

אך ישראל נוצרה מתוך התקווה והחלום שנהיה מודל להגינות ואצילות, ‘ונתתיך לאור גויים’ (ישעיהו מ”ט, ו’). תמיד ידענו שזאת לא תהיה משימה קלה ובעצם הבנה זו מובנית בשם המדינה – ‘מדינת ישראל’ – מדינה שנאבקת עם אלוהים. המאבק באלוהים יכול להיות מתיש ועם זאת גם מלהיב. כי ההתמודדות עם האחריות העליונה היא ההתמודדות עם שאלות קשות שלא תמיד נמצא להם תשובות. המאבק בעליונות זה למעשה סירוב לערער על האצילות שבנו.

מכאן שעלינו לבחור להתמודד במאבק זה, ולסרב לסבול את ההימצאות של עבדות מין ברחובות ישראל. יש דרכים רבות לעשות זאת, וכל אחד מאיתנו יכול לתרום למאבק בדרכו. אני מפציר בכם להתערב. תקראו עלון זה, תלמדו עוד על המטה למאבק בסחר בנשים, תשלחו מכתב לחבר כנסת, תתרמו זמן או כסף. צרו איתנו קשר לראות איך תוכלו לעזור. הצטרפו אלינו למאבק באלוהים.

בברכה,

הרב לוי לאור

מנכ”ל מייסד, עצ””מ

Speak Your Mind

*