המטה למאבק בסחר בנשים: רק התחלנו לייבש את הביצות

המטה למאבק בסחר בנשים שמח להודיע כי ממשלת ישראל נקטה בצעד ראשון לקראת חקיקה האוסרת על קניית שירותי מין. חקיקה מתקדמת זו כבר יושמה בהצלחה רבה בשוודיה, נורבגיה ואיסלנד, ותוקפת את הדרישה לתעשיית שירותי המין וכך פועלת כגורם מרתיע ועוצמתי. כל צעד הפוגע בזנות פוגע גם בסחר בנשים, יעד מרכזי במאמץ זה.

המאבק להעברת חקיקה זו היה ארוך. המטה למאבק בסחר בנשים הניח את התשתית למאבק והפעיל שתדלנות לכל אורך הדרך. התהליך החל עם הצעת החוק של חברת הכנסת זהבה גלאון, וההצעה קיבלת את תמיכת חברת הכנסת אורית זוארץ. בינואר השנה החוק הונח על שולחן ועידת השרים, שם נבחן למשך חודש.

במהלך חודש זה, המטה למאבק בסחר בנשים והמון מתנדביו המסורים יזמו את ‘פרויקט 119′ לעודד את ועידת השרים לתמוך בהצעת החוק של חברת הכנסת זוארץ. בעזרת התנדבותם של מארגנים דוגמת פגי סקוו בניו יורק ולאוני פליישמן בלונדון, אורגנו הפגנות בלונדון, ירושלים, ניו יורק וושינגטון בירת ארה”ב.

המטה למאבק ארגן גם קמפיין של כתיבת מכתבים ושלח מאות מכתבים לחברי הוועידה; אסף אלפי חתימות על עצומה; יצר קשר עם מנהיגי קהילות בינלאומיות דוגמת מרק לגון – שגריר ארה”ב לשעבר למאבק בסחר באנשים במשרד החוץ של ארה”ב, שהסכים לפנות ישירות לוועידה; והצמיד מתנדבים לחברי וועידה על מנת לפעול באינטנסיביות להעברת החקיקה. במידה רבה כתוצאה מפעילות זו ב-12 לפברואר ועידת השרים הצביעה פה אחד לתמוך בהצעת החוק של חברת הכנסת זוארץ, וב-15 לפברואר החוק עבר בכנסת בקריאה טרומית.

החקיקה תעבור עכשיו לוועדה לבחינה ולבירור המימון הדרוש ליישומה. אחרי שהוועדה תסיים את בחינתה, החקיקה תוחזר לכנסת לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית. לאור מחויבויות קואליציוניות, חברי הכנסת צפויים להצביע בעד החקיקה בקריאות אלה, אולם המטה למאבק לא רואה זאת כמובן מאליו.

חשוב מאד לזכור שהחקיקה עדיין לא הפכה לחוק. יתכן כי מספר שרים או חברי כנסת יעכבו את התהליך באופן בלתי מוגבל וכך יאפשרו לישראלים להמשיך לרכוש שירותי מין על חשבון הסבל של אלפי נשים וילדים. נדרש מאמץ עצום כדי להביא את החקיקה לנקודה זו, אך המאמץ חייב להימשך עד שנגיע ליעד. אל לנו לאבד את המומנטום. כדי לגלות איך תוכלו לסייע בהפיכת חקיקה זו למציאות, כנסו לאתר שלנו ולחצו ‘לייק’ בעמוד הפייסבוק שלנו. עזרו לנו להגשים את החקיקה המתקדמת הזו, שתמקם את ישראל בקדמת המאבק נגד הסחר בשירותי מין והזנות בכפייה.

קיילה זכר

מתאמת פרויקט למטה למאבק בסחר בנשים של עצו”מ

Speak Your Mind

*